Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Dobry trop na kolonię!
Trop „Marynarze” wychodzi naprzeciw dziecięcym marzeniom o podróżach, przygodach
i bohaterskich czynach. To także wspaniała okazja dla drużynowego do wdrożenia nowych
zuchów do dyscypliny i karności, gdyż każdy „załogant” będzie starał się dowieść, że zasłużył
na wyróżnienie w rozkazie kapitana.
2. Podczas zajęć nauczyliśmy się węzłów, sygnalizacji kodem flagowym, poznaliśmy
najważniejsze morza i porty świata oraz różne rodzaje statków.
3. Byliśmy na statku, okręcie lub jachcie, rozmawialiśmy z marynarzem.
4. Braliśmy udział w rejsie statkiem.
5. Urządziliśmy port i zbudowaliśmy własną flotę.
6. Zorganizowaliśmy chrzest i wodowanie statku.
7. Przeżyliśmy morską przygodę (np. spotkanie z piratami, potworem morskim, sztorm).
8. Urządziliśmy wieczór szant i piosenek żeglarskich, gdzie każda szóstka mogła się
zaprezentować.
9. Słuchaliśmy opowieści wilka morskiego.
10. Zdaliśmy egzamin z morskich umiejętności i otrzymaliśmy stopień marynarski.
Modelarz/Modelarka, Meteorolog/Meteorolożka.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.