Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Trop powinien wyrabiać u dzieci potrzebę działania na rzecz ochrony wody, pokazywać
piękno przyrody oraz skutki negatywnego oddziaływania na nią przez człowieka. Przyjaciel
Wodnika Szuwarka jest wrażliwy na zanieczyszczenia środowiska.
Trop najlepiej zdobywać wiosną lub jesienią, gdyż jest to najwłaściwszy czas na obserwacje
przyrodnicze.
rady wspólnie podjęliśmy decyzję o pomocy Wodnikowi.
2. Poznaliśmy zbiorniki wodne w naszej okolicy – ich roślinność i zwierzęta, np. gatunki ryb.
Wiemy, jaką rolę pełni woda w przyrodzie.
3. Poznaliśmy okoliczne budowle wodne. Wiemy, do czego służy ludziom woda i gdzie jest
wykorzystywana.
4. Sprawdziliśmy stan wód w naszej okolicy i sporządziliśmy mapę zanieczyszczeń wody.
5. Założyliśmy laboratorium, gdzie badaliśmy wodę z różnych źródeł (destylowana,
deszczowa, butelkowa, z kranu, ze stawu itp.).
6. Odwiedziliśmy lokalną oczyszczalnię ścieków, dzięki czemu zapoznaliśmy się
z mechanizmem oczyszczania wody.
7. Wiemy, jak chronić wodę, podejmując codzienne decyzje.
8. Zrobiliśmy ekologiczne środki czystości (np. na bazie octu i sody), które wykorzystaliśmy do
wyczyszczenia harcówki.
9. Odpisaliśmy Wodnikowi i zadeklarowaliśmy, że nasze działania będą chroniły czystą wodę.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.