Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Zdobywając trop „Twórcy rękodzieła” uczymy zuchy wykorzystywania istniejących już przedmiotów w kreatywny sposób. Nie warto kupować plastycznych kreatywnych zestawów (z cekinami, brokatem itp.), a realnie wykorzystywać to, co mamy. Pocztówki lub inne rękodzieła można wykorzystać przy akcji zarobkowej. Wykonane prace z T-shirtami/tkaninami można wykorzystać jako pamiątkowe koszulki obozowe lub udekorować nimi zuchówkę.
1. W kręgu rady przyjęliśmy zaproszenie od Mistrza Rękodzielnictwa oraz postanowiliśmy
wstąpić do cechu i uczyć się różnych technik.
2. Byliśmy w muzeum prezentującym wybrane rękodzieło (wikliniarstwo, snycerstwo,
garncarstwo, fotografia, rzeźbiarstwo, krawiectwo, tkactwo, stolarstwo, zabawkarstwo,
szopki bożonarodzeniowe, muzea z regionalnym rękodzielnictwem, itp.).
3. Spotkaliśmy się z twórcą wybranego rękodzieła. Pokazał nam, jak wygląda jego praca.
4. Wiemy, jak możemy wykorzystać rzeczy już niepotrzebne (odpady). Wiemy, gdzie
wyrzucać niezdatne do użycia rzeczy.
5. Stworzyliśmy emblematy naszych szóstek z gliny lub origami. Powiesiliśmy je na naszej
gazetce.
6. Wiemy, czym jest aparat i jak zrobić dobre zdjęcie.
7. Umiemy wykorzystać niepotrzebne tkaniny/koszulki. Wiemy, jak korzystać z igły i nitki.
8. Szóstkami zrobiliśmy sobie zdjęcia, które umieściliśmy w kronice.
9. Tworzyliśmy kartki pocztowe różnymi technikami (np. scrapbooking, decoupage,
embossing, quilling).
10. Zarządzeniem rady cechu zostaliśmy mianowani mistrzami twórców rękodzieła.
Mistrz/Mistrzyni robótek ręcznych, Mistrz/Mistrzyni Makramy, Rzeźbiarz/Rzeźbiarka, Fotoamator/Fotoamatorka, Plastyk/Plastyczka, Lalkarz/Lalkarka.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.