Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Trop kładzie nacisk na kształtowanie kondycji i nawyku ruchu na świeżym powietrzu. Buduje przywiązanie do przyrody i jej piękna. Podczas zdobywania tropu zuchy nauczą się maszerować tak, by zachować siły na cały czas wędrówki, rozpoznawać znaki topograficzne, posługiwać się mapą, przygotowywać ekwipunek na jeden lub więcej dni wycieczki. Należy tak zaplanować trop, aby zuchy mogły uczestniczyć w kilku wycieczkach całodniowych, a nawet wypadach 2- lub 3-dniowych (dlatego odpowiednimi na zdobywanie tropu porami są późna wiosna, lato i wczesna jesień).
2. Szóstkami założyliśmy kroniki łazików, do których wpisywaliśmy trasy naszych wędrówek oraz wklejaliśmy widokówki i zdjęcia. Opisywaliśmy w nich najciekawsze przygody.
3. Dowiedzieliśmy się, jakie rośliny i zwierzęta możemy zobaczyć podczas wycieczki.
4. Poznaliśmy i stosowaliśmy zasady dobrego przygotowania do wycieczki. Skompletowaliśmy ekwipunek. Wiemy, jak zachowywać się w środowisku naturalnym.
5. Spotkaliśmy się z przewodnikiem.
6. Obserwowaliśmy otoczenie. Wykonaliśmy plakat informacyjny do zuchówki, który obrazuje prawidłowe zachowanie na szlaku.
7. Na trasie naszej wędrówki potrafiliśmy odczytać śladów ptaków i zwierząt, a także znaki topograficzne.
8. Braliśmy udział w grze terenowej. Poruszaliśmy się sprawnie w terenie i pokonywaliśmy przeszkody (rowy, pnie, kładki).
9. Samodzielnie przygotowaliśmy posiłek w terenie.
10. Podsumowaliśmy wycieczki. Z kronik szóstek stworzyliśmy wielką kronikę łazików. Wiemy,
gdzie byliśmy, a jakie miejsca warto jeszcze odwiedzić.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.