Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Fabuła tropu bazuje na treści powieści M. Kownackiej „Plastusiowy pamiętnik”. Po przeczytaniu
książki drużynowy sam dopasowuje tematy zabaw do wieku i możliwości zuchów. Trop
rozbudza wyobraźnię i zwraca uwagę na koleżeństwo. W trakcie realizacji tropu zuchy
doskonalą swoją sprawność manualną, uczą się dyscypliny, porządku, czystości. Wykonując
makietę mieszkania Plastusia, uczą się oszczędności materiałów i posługiwania się
narzędziami, a pisząc pamiętnik, doskonalą swoje umiejętności kaligraficzne i literackie.
Oswajają się również z nowymi, szkolnymi realiami.
2. Zbudowaliśmy mieszkanie Plastusia.
3. Zorganizowaliśmy konkurs na najładniejszy pamiętnik.
4. Braliśmy udział w plastusiowych przygodach.
5. Zorganizowaliśmy wystawę plastelinowych prac.
6. Ułożyliśmy nowe przygody Plastusia i jego przyjaciół.
7. Zaprosiliśmy na zbiórkę gościa, który opowiedział nam, jak dawniej wyglądała nauka
w szkole.
8. Nauczyliśmy się kaligrafować swoje imię i nazwisko, w pamiętniku zapisywaliśmy nasze
przygody.
9. Oprowadziliśmy Plastusia po naszej szkole.
10. Na podsumowanie inscenizowaliśmy w szóstkach wybrane przygody Plastusia.
Plastyk/Plastyczka, Przewodnik/Przewodniczka po szkole.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.