Opis
Trop jest zespołowym instrumentem metodycznym stymulującym przede wszystkim rozwój kompetencji interpresonalnych i umiejętności pracy w grupie oraz umiejętność budowy wspólnoty celu. Celem tropów jest także wzmocnienie funkcjonowania w gromadzie/drużynie systemu małych grup. Tropy zuchowe to odpowiednik sprawności grupowych.
Trop „Narnijczycy” przeznaczony jest dla młodszych dzieci, ale przy odpowiednim
przeprowadzeniu zainteresuje także starsze zuchy, zarówno dziewczynki, jak i chłopców. Jeśli
zdobywają go starsze dzieci, można powołać się na chrześcijańską symbolikę „Opowieści
z Narni” i związek Aslana z osobą Jezusa Chrystusa, co może ułatwić w gromadzie pracę
z pierwszym punktem Prawa Zucha. Warto też pamiętać, że Wielki Lew to uosobienie
dzielności – i wykorzystać to w pracy z drugim punktem Prawa Zucha.
2. Zapoznaliśmy się z treścią pierwszej części „Opowieści z Narnii” pt. „Lew, Czarownica i stara
szafa”, wspólnie czytaliśmy fragmenty książki, słuchaliśmy ich lub oglądaliśmy film.
3. Znaleźliśmy magiczną szafę, która przeniosła nas do baśniowej krainy.
4. Odwiedziliśmy mieszkanie pana Tumnusa oraz tamę państwa Bobrów, gdzie wspólnie
z nimi przygotowaliśmy podwieczorek i śpiewaliśmy narnijskie kołysanki.
5. Przygotowaliśmy zbroje z symbolem Lwa, urządziliśmy turniej rycerski, uczyliśmy się
strzelać z łuku, używać szpady, jeździć konno.
6. Wybraliśmy się na wędrówkę szlakiem Wielkiej Rzeki, aby odnaleźć ślady mówiących
zwierząt i tańczących drzew. Zbadaliśmy przyrodę. Zbudowaliśmy zamek Ker Paravel.
7. Przeprowadziliśmy konkurs plastyczny pt. „Jak wygląda kraina Aslana?”.
8. Wraz z królem Piotrem przeszliśmy próbę prawdziwej odwagi.
9. Wraz z królowymi Zuzanną i Łucją uczyliśmy się zasad savoir-vivre.
10. Dzięki naszej wytrwałości i chęci czynienia dobra uratowaliśmy Narnię przed Białą
Czarownicą.
11. Spotkaliśmy Wielkiego Lwa, który jest strażnikiem wszystkich Narnijczyków.
12. Na zakończenie urządziliśmy bal na zamku z mieszkańcami Narnii.
Dżentelmen, Dama
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.